SEO lokalne a branża florystyczna – jak dotrzeć do klientów?

SEO lokalne a branża florystyczna – jak dotrzeć do klientów?

Jesteś właścicielem kwiaciarni lub wykonujesz zawód florysty? Chcesz dotrzeć do klientów w swojej okolicy ? Jeśli tak, to koniecznie sprawdź, co to jest lokalne SEO. Zastanawiasz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych? Czy opłaca się mieć zindywidualizowaną wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Co branża kwiaciarni powinna wiedzieć o lokalnym SEO?

Lokalne SEO wiąże się z czynnościami, które zwiększają widoczność stron WWW na dane zapytania w wyszukiwarce. Wówczas łączą się one z konkretną lokalizacją, a więc:

  • miastem,
  • regionem,
  • dzielnicą.

Jak się okazuje, floryści i właściciele kwiaciarni mogą się reklamować w Internecie w różny sposób. Warto pomyśleć o:

  • własnej stronie internetowej,
  • blogu z artykułami poradnikowymi,
  • aktywnością w mediach społecznościowych.

Skutecznym rozwiązaniem jest podjęcie działań, które będą wspierały lokalne SEO. Dzięki temu internauci znajdą szybko Twoją stronę WWW, gdyż będzie się wyświetlać wysoko w wyszukiwarce. Lokalne zapytania umożliwiają potencjalnym klientom odszukanie firmy lub usługi w pobliżu.

Przykładowo, jeśli chcą znaleźć w swojej miejscowości specjalistę z branży kwiaciarskiej, wpisują takie hasła jak:

  • poczta kwiatowa Warszawa,
  • kwiaciarnie Wrocław,
  • kwiaciarnia Ursus.

Ciekawostka: Użytkownicy Internetu nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Google wówczas pokazuje im oferty w pobliżu. Dlatego jeśli internauta ze Skierniewic wpisze w wyszukiwarkę hasło „poczta kwiatowa”, wówczas na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki dla wszystkich kwiaciarni w okolicy.

SEO lokalne a branża florystyczna/kwiaciarska

Lokalne SEO to dobra opcja dla firm z branży kwiaciarskiej, oferujących m.in. bukiety kwiatów czy wiązanki na pogrzeb. Dotyczy to równie bardzo małych kwiaciarni, jak i dużych pracowni florystycznych, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie oraz kierują swoje usługi do osób, którym zależy na pięknym bukiecie na daną okazję. W sytuacji, gdy prowadzisz sieć kwiaciarni w różnych miastach, pozycjonuj je na konkretne lokalizacje. Regionalne pozycjonowanie świetnie sprawdza się w większych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja.

Na czym polega lokalna optymalizacja?

Aby wprowadzić lokalne SEO trzeba posiadać stacjonarny adres. Zazwyczaj floryści i kwiaciarnie działają właśnie stacjonarnie pod konkretnym adresem. Lokalną widoczność możesz zbudować poprzez optymalizację swojej firmowej strony internetowej. Na Twojej stronie WWW powinien znaleźć się dokładny adres firmy oraz takie informacje, jak:

  • nazwa firmy,
  • numer telefonu i adres e-mail,
  • godziny pracy.

Najlepiej, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwalają pokazać je na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki będą łatwiej rozumiały stronę internetową. Uwaga: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, a zatem schema.org. Poza tym stosuje się frazy z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto, np. kwiaciarnia w Warszawie,
  • dzielnica, np. kwiaty na Ursynowie,
  • region, np. kwiaciarnia w kujawsko-pomorskim.

Informacje o lokalizacji należy umieścić w tagach title czy nagłówkach H1. Najlepiej, aby znajdowały się też w treści strony WWW. Dobrze, aby występowały w formie naturalnej, a więc odmienionej. Co to oznacza? Zamiast „kwiaciarnia Kraków” powinno być „kwiaciarnia w Krakowie”. Pamiętaj także o long tailach, czyli frazach z długim ogonem np. „tania kwiaciarnia w okolicy Poznania’’.

Wizerunek Twojego biznesu w Internecie poprawi ciekawy content, czyli treści w formie artykułów poradnikowych na blogu. Dobrze, aby treści te nawiązywały do „E-A-T”, a więc opierały się na wiedzy, autorytecie oraz wiarygodności i zaufaniu. Pamiętaj też o aktywności w mediach społecznościowych.

Jesteś właścicielem kwiaciarni w kilku miastach? Zdecyduj się na stworzenie landing pages, a więc stron docelowych. Powinny zawierać interesującą treść i być skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Poza tym muszą zawierać oczywiście dokładne dane kontaktowe. Nie zapomnij też o:

  • zdjęciach i atrybutach ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
  • linkowaniu między podstronami,
  • umożliwieniu internautom dodawanie ocen i opinii.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które ułatwia promocję lokalnych firm. Umożliwia wyświetlanie się informacji o przedsiębiorstwie na mapach Google oraz w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business to dobre rozwiązanie zarówno dla małych, jak i średnich kwiaciarni. Oprócz wysokiej pozycji w wynikach organicznych Google do korzyści z posiadania wizytówki GMB należą:

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu,
  • opcja dodawania ocen – jako właściciel firmy masz możliwość odpowiadania na nie użytkownikom Internetu,
  • zagwarantowanie szybkiego dostępu do informacji o przedsiębiorstwie – dzięki temu internauci mogą w prosty sposób skontaktować się z Tobą,
  • dotarcie do statystyk – możliwe jest prowadzenie monitoringu działań użytkowników i dotarcie do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Jakie są główne zalety lokalnego SEO?

Aż 75,4% internautów szuka w Internecie towarów i usług [1]. Wdrożenie lokalnego SEO pozwala zatem na dotarcie do większej liczby klientów. Dzięki odpowiednim działaniom:

  • dotrzesz do klientów używających urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius z takich urządzeń korzysta aż 24,4 miliony użytkowników [2],
  • poprawisz pozycję Twojej strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj użytkownicy Internetu klikają w wysokie pozycje,
  • oszczędzisz czas i pieniądze – wiąże się to z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz.

Lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencją w porównaniu do ogólnych słów kluczowych. Dzięki temu można szybciej zaobserwować efekty.

Prowadzisz własną kwiaciarnię? Jesteś florystą? Zastanów się nad wprowadzeniem lokalnego SEO. Zyskaj klientów z najbliższej okolicy!

[1] GUS

[2] Gemius

Źródło: Gemius, GUS

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.